Internationale kunstnere overtager undervisningen i Danmark. Under Ungdomsprogrammets årlige workshopforløb udfordrer de danske skoleelevers viden om udviklingslandene.
Kan rap-musik løse konflikter i Sydsudan? Hvordan lyder det, når afrikanske spoken word kunstnere sætter kolonitiden og menneskerettigheder på vers? Kan rollespilslignenede teaterlege og spil om børns vilkår i Mozambique rejse spørgsmål om rettigheder i en skolegård i Danmark? Hvilken rolle spiller Vestens overforbrug af fødevarer i Uganda, og hvordan sætter landets kunstnere fokus på problemet?
I efteråret 2014 inviterer CKU 19 kunstnere fra syv forskellige lande til Danmark for at styrke den globale dimension i undervisningen.
Læs mere på CKU´s hjemmeside
UBUportalen er udgivet af den danske UNESCO National-kommission i samarbejde med og financieret af Undervisningsministeriet.
What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world? |
What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world? |
What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems... |
Then we would be educating for a more sustainable future |