Godt nok frygter vi i dag kineserne og inderne for deres vækst, deres evne til at tage vores jobs og deres belastning af miljøet, og godt nok frygter vi de fattige afrikanere, som nøden i stigende omfang kan tvinge på vandring mod Europa. Men det er naturligvis hos os selv, det afgørende problem har bolig.
Det var ikke bare hjerteskærende, det var i en vis forstand makabert, da den unge poet Kathy Jetnil-Kijiner fra de lavtliggende Marshall-øer ved afslutningen af klimatopmødet oplæste sit gribende digt
I dette materiale fremlægges fire forskellige forslag til, hvordan man kan arbejde med bæredygtig energi i det naturvidenskabelige grundforløb på STX.
Engang var grøn omstilling, vugge til vugge-cyklus og deleøkonomi begreber, der kun fandt anvendelse og interesse hos et mindre marginaliseret segment.
Se de ni nye undervisningsfilm om affald og ressourcer, og brug dem som understøttende materiale i undervisningen.
UBUportalen er udgivet af den danske UNESCO National-kommission i samarbejde med og financieret af Undervisningsministeriet.
What if learning was about knowledge and also about doing, being, interacting with others and changing the world? |
What if formal learning was enjoyable, hands-on and relevant to life outside school while addressing the problems of our world? |
What if education systems prepared learners to become responsible citizens, recognize and solve local problems... |
Then we would be educating for a more sustainable future |